17 Mart 2009 Salı

DVI bağlantı mı Çözünürlük mü?

Samsungun 2 yeni monitoru arasında kararsız kaldım. Bir tanesi SyncMaster 2233SN diğeride SyncMaster 2233BW.

Genel olarak yakın özellikde olan bu monitorlerden SN serisinde DVI çıkışı bulunmamakda. Monitorun beslenmesi VGA üzerinden yapılmakda. Fakat bu monitorun çözünürlük değeri 1920 X 1080 i desteklemekde. Ayrıca nokta aralığıda daha yakın.

BW modelinde ise çözünürlük 1680 X 1050 fakat monitorun beslenmesi DVI üzerinden de yapılabilmekde.

İki monitorden hangisinin daha iyi görüntü vereceğini denemeden bilmek pek mümkün değil fakat yaptığım araştırmalar sonucunda vardığım sonuç şu şekilde,
Tepkime süreleri ve diğer özellikleri aynı olan monitörlerde ekranda ki detayın yüksek olması ciddi avantaj sağlamakda. DVI bağlantısı önemsenecek bir özellik olmakla beraber en temel fark dalgalanma yapma olasılığının düşmesi ve lcd ekranlardaki otomatik görüntü ayarını daha iyi yapabilmesi.

Sonuç olarak ikisi arasında ciddi farklar olmayacak ve zatende fiyatlarında çok ufak farklar var. Ben SN serisini aldım ve ekranda dalgalanma yada otomatik ayarlarda hiç sorun görmedim. Bu yüzden de DVI çıkışı olmaması yönünde bir sorun göremedim. Sadece bir forumda playstation bağlama konusunda sıkıntı olableceği konuşuluyor fakat bu tamamen farklı bir konu. Çözünürlüğün yüksek olmasının avantajlarını beğendim ve benim gibi arada kalabileceklere SN serisini tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder