21 Mart 2009 Cumartesi

DELL Notebook hikayesi..

Epey uzun sürelerde yaptığım araştırmalar sonucunda 13.3" notebook almaya karar verdim ve piyasayı araştırmaya başladım. İlgilendiğim birkaç model arasından performans olarak tartışmasız en üst seviyede olan ve tasarım olarakda çok ilgi çekici özelliklere sahip olan Dell Studio XPS M1340 Modelinde karar kıldım. Daha önce M1330 modelinin çok tutması ve ödüller almış olması bu makinanın da onun bir üst modeli olması tercihlerimde etkili oldu. Gelişmiş ekran kartı, yüksek işlemci ve ram kapasitesi diğer önemli özellikleriydi. Son olarak nerdeyse diğer tüm notebooklardan daha cazip olan özelliği ise Dell in verdiği yerinde hizmet ve servis garantisi. Bunu biraz açmak istiyorum. Bu hizmet firma için son derece pahalı ve müşteri memnuniyeti açısından son derece önemli bir hizmet. Ürününüzde her ne sorun yaşarsanız yaşayın telefonla kayıt oluyorsunuz 3-5 gün içinde randevu alarak evinize yada iş yerinize geliyorlar. Telefonda daha önce sorunla ilgili bilgi aldıkları için ellerinde bozuk olan parça neyse onuda getiriyorlar ve yerinde tamir ediyorlar. Edemezler ise yenisiyle değiştiriyorlar. Söylenene göre ofise gelip anakartı bile değiştirdikleri olmuş. Daha önce yaşadığım servis sorunlarını da düşününce bu ürünü tercih ettim ve İzmir Vatan bilgisayarda bu ürünü aldım.

Vatanında bir hizmeti var aldığınız ürünü 1 saat test ediyorlar ve eğer sorunu var ise hemen yenisiyle siz daha mağazadan çıkmadan değiştiriyorlar. Böylece sorunlu bir ürün alıp evde fark edip geri dönüp değiştirmeyle uğraşmıyorsunuz. 1 saat testten sonra bana ilk açılan üründe sorun olduğunu onu değiştirdiklerini ve yenisini test ettiklerini söylediler. 2. ürünü aldım ve eve geldim. Evde fotoğraf makinamın driverlarını kurmak istediğimde üründe cdroomda sorun olduğunu fark ettim. Çok gürültülü çalışmakda, sanki cd yi çizecekmiş gibi bir hava yaratmakda ve en kötüsü cdyi okumamakdaydı. Cd yi başka makinalarımda test ettim ve sorunsuz olduğunu görünce laptopu iade etmek için mağazaya gittim. 2. almış olduğum ürünün arızasını biraz üsteleyerek kabul ettiler. Bu anda birkaç kez saçma nedenler söylediler harddisk partisyonlarına ayırmamın sorun olabileceğinden bahsettiler. Bende bilgisayar mühendisi olduğumu ve donanım sorununun nasıl işletim sistemindeki ayarlar ile bozula bileceğini sordugumda sanırım söylediklerinin mantıksız oldugunu anladılar, geri adım attılar ve zaten değiştirmeyi kabul etmiş oldukları laptopu geri alıp bana yenisini verdiler. O notebookda test edildikden sonra cd roomda sorunun tekrarlandığını gördük. Hemen onuda yenisiyle daha mağazadan çıkmadan değiştirip 4. notebooku verdiler bu notebookda açılmayınca para iadesi almak adına çekimi aldım ve mağazadan ayrıldım.

Dell markasın dünyada sözü geçen Türkiyede belki çok bilinmeyen ama öncelikle kalitesi ve sağlamlığıyla ünlenmiş olan bir markadır. Özellikle yurtdışında çok tercih edilen bir üründür. Bu ana kadar yaşamış olduklarım markaya güvenimde kuşkular yarattı fakat budurumun tesadüf olabileceğinden de şüphelerim vardı. Hemen Türkiye birkaç farklı ülkenin Amerikanında dahil olduğu dell sitelerine durumu bildiren maillar attım. Bu mailları atarken hiç beklentim yoktu. Ertesi gün Türkiye Dell den Gülfem Çakmakçı hanım beni aradı ve sorunun ne olduğu üstüne yaklaşık 1 saat konuştuk. Diğer mail attığım ülkelerdeki dell merkezleride Türkiyeyi arayıp durumu araştırmalarını istemişler. Konuşmamızda Gülfem Hanım bana tüm türkiye içindeki mağazalara bu modelleri test etmelerini ve eğer üretimde bir sorun olmuş ise toplatmalarını yapmak adına talimat verdiğini söyledi. Daha sonrasında ise birkaç gün beklememi rica etti. Bende kabul ettim. Yaklaşık 1 hafta içinde geri dönüş yapıp benim almış olduğum ürünlerde sorun olduğunu fakat Türkiye genelinde bu ürünlerde sorun olmadığını söyledi. Firma olarak maduriyetime çok üzüldüklerini ve beni tekrar dell müşterisi yapmak adına burda belirtmek istemediğim fakat gerçekden hatırı sayılır bir miktarda indirim yapacaklarını söyledi. Hatta vatan bilgisayardan alırken %25 indirimle almış olduğum bu kampanyanın üstüne bu indirimi yapacaklarını söylediler. Normalde 2 kampanya birleştirilmez ama Dell bu durumdada bana indirim yaptı. Yani ben almış olduğum %25 indirim üstüne birde dell bana bir miktar daha indirim yapacaktı. Ayrıca sorun yaşamayayım diye bana özel bir makinayı alıp orada test edip sonra yollayacaklardı. Kabul ettim ve vatanın kampayasınında son gününe gireceğiz diye hemen bana ürünü yolladılar.

Vatan bilgisayara gittiğimde çok ilginç durumlar yaşadım. Vatan önce dell in indirimini uygulayıp sonrasında dell in bana yapacağı indirimi uygulayacağını söyledi. Bu durumda dell in yaptığı indirimin yaklaşık yarısı bana yarısı vatana gidiyor gibi bir durum oluştu. Hemen dell i aradım ve yaklaşık 10 defa hem Gülfem hanım hemde Burcu hanım ben, dell ve vatanbilgisayar istanbul merkez ofisi arasında sürekli olarak telefon trafiği yaşandı. Bu zaman içinde toplantıda olmalarına rağmen yaklaşık 8-10 defa toplantıdan çıkıp konuşmaya devam ettiler. Sonundada önce vatanın indirimin yapılmasını ve sonra bana özel indirim olmasını sağlamaya çalıştılar. Her türlü indirimi sağladıkdan sonra makinamı aldım ve yaklaşık 4-5 gündür kullanıyorum.

Laptopum ilk başta olması gerektiği gibi son derece sağlam ve performansı da oldukça iyi şekilde çalışmakda ve çok memnunum. Tahmin ettiğim kadarıyla izmir vatana gelen kargoda bir sorun olmuş olabilir. Fakat Dell in bana sürekli yardımcı olmaya çalışması ve ürünlerininde sürekli arkasında olmuş olmaları beni çok memnun etti. Yaptıkları indirime ve daha önemlisi göstermiş oldukları anlayışa çok memnun kaldım. Son olarak Vatan bilgisayarada teşekkür etmek isterim. Daha önce Teknosada almış olduğum printerım bozuk çıkmasına karşı değiştirmeyi red etmeleri ve sebep olarakda mürekkeplerin takılmış olmasını göstermelerinden sonra vatanın son derece hızlı ve müşteri memnuniyetini baz alan yardımlarıda ileride alacağım ürünlerimde bu firmayı tercih etmemde önemli bir neden.

Son olarak eğer 13.3" civarı hafif ama performanslı bir laptop ihtiyacınız varsa bu ürünü kesinlikle öneriyorum. Bir sorun yaşarsanızda yardımcı olacaklarından emin olabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Umarım birgün ülkemizdeki bütün firmalar Dell ve Vatan Bilgisayar kadar müşteri memnuniyetine önem verirler çünkü şu sıralar Türkiye'de elektronik eşya alımı idda kuponu yapmaya döndü. Çoğu ciğaz daha 1. ayı bitirmeden servisin yolunu tutuyor.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle haklısın, ürünün satışı sırasında söylenenlerin tamamen yalanlarla dolu olduğunu teknosada yaşadım. Printer alırken sorunlu olursa kesin iadesi olduğu söylendi. Üründe sorun çıkınca mağazaya gidip ilkkez gelen kullanıcıymışım gibi davrandım. Printer alırsam ve mevcut sorunumu anlatıp böyle birşey olursa ne olacağını sordum. Direk birebir değişim yaparız dendi. Tamam o zaman sorunum bu hemen değişim yapalım dedim adam tamam dedi hemen geliyorum dedi geri dönmedi başka çalışana sorunu anlattım geri almayız dedi o arkadaş alırız dedi dediğimde ise mağazada öyle birini bulamadılar!!
    Printeri da kartuşlar takılmış olduğu için geri alamıyorlarmış alet servise gidip tamir olup geldi. Alalı henüz 1 gün bile olmadan, 15 gün servis bekledik. Teknosada ürün almayı geçtim orada söylenenlerin %50 sinin yalan üstüne kurulu olduğuda bir gerçek. Bir keresinde laptop almak için konuşurken satıcı benim bilgisayar mühendisi olduğumu bilmediği için ve bu işten anlamadığımı sandığı için kıyasladığım iki ürün arasında daha iyi performans verecek olanı konuşurken diğer özellikleri arasında kayda değer fark olmamasına karşın harddisklerindeki 50 gb lık farkın çok önemli olduğunu kesinlikle harddiski 300 değil 350 olanını almam gerektiğinden bahsetti. Bunun performansda fark yaratmasının düşük olduğunu ve mesleğimi söylediğimde ise saçma bir iki açıklama yapmaya çalışıp hemen konuyu değiştirdi.
    Bu firma hakkında birçok bu tip hikayeyi www.teknosamagdurlari.com okuyordum o site kapanmış ama http://www.yuhh.com/yuhh_goto.asp?id=310 adresinde benzer hikayeler de yok değil.

    YanıtlaSil